Recenzie: "Zece negri mititei" de Agatha Christie

duminică, 17 mai 2015

| | |
Titlu: "Zece negri mititei"

Autor: Agatha Christie

Numar pagini: 256

Editura:Rao













Descriere:

           Zece straini sunt atrasi de un misterios U.N. Owen, intr-o casa de pe o insu la izolata, din apropierea Devon-ului.  In timpul cinei, un mesaj inregistrat ii acuza pe fiecare in parte d câtevae cat e o crima, iar in final, in aceeasi seara, unul dintre oaspeti moare. “ Rupti de lume din cauza unei furtuni violente si urmariti de versurile unei vechi poezii pentru copii, care numara descrescator de la zece la zero, oaspetii lui U.N. Owen incep, unul cate unul, sa moara. Care are dintre ei este criminalul? Oare va supravietui cineva?

Recenzie:

        Vi s-a întâmplat vreodată să citiţi o carte genială scrisă de o autoare şi mai genială? "Zece negri mititei" este cu siguranţă aceea carte. Nici nu ştiu ce să zic despre această carte carem-a impresionat. Zece persoane sunt invitate pe Insula Negrului decătre un misterios domn Owen. Oaspeţii sunt ucişi pe rând.A fost imposibil să îmi dau seama cine a fost criminall
   Cartea am citit-o într-o seară,mi-au rămas doar câteva pagini pentru a doua zi, celeîn care ni se dezvăluie cine e criminalul. De ce le-am lăsat pentru a doua zi? Voiam ca misterul să mai fie mister măcar câteva ore... În plus, eram prea derutată şi lucrurile nu aveau sens. O să vedeţi la ce mă refer când o să citiţi cartea.
  Mi-a părut rău pentru personaje, modurile în care au fost ucise sunt groaznice şi ingenioase. Zece crime perfecte pentru o carte perfectă scrisă de o autoare perfectă. Prea multă perfecţiune? Nici pe departe... Eu una ador romanele Agathei Christie, toate sunt fenomenale. Mai jos am să vă las poezia după care s-a făcut acest masacru.



” Zece negri mititei au cinat sub luna noua:
Unul insa s-a-necat si-au ramas doar noua.
Noua negri mititei au stat noaptea dupa trei;
Unul s-a-ntrecut cu somnul si-au ramas doar opt din ei.
Opt negri mititei trec prin Devon intr-o noapte
Unul zice: “Eu raman”- si-au ramas doar sapte.
Sapte negri mititei despicau surcele groase;
Unul s-a taiat in doua si-au ramas doar sase.
Sase negri mititei se jucau c-un stup, netotii
Un bondar l-a-ntepat pe-unul si-au ramas doar cinci cu totii.
Cinci negri mititei vor s-ajunga magistrati;
Unul si-a-mplinit dorinta si-au ramas doar patru frati.
Patru negri au plecat, hat, pe mare, mititeii;
Unul a picat in lant si-au ramas doar trei.
Trei negri mititei zic: “La zoo e de noi”.
Pe-unu-l stranse-un urs in brate si-au ramas doar doi.
Doi negri mititei se uscau la soare-un pic;
Unul s-a prajit de tot si-a ramas un negru mic.
Un negru mititel, singur-singurel
,Cu un streang s-a spanzurat si n-a mai ramas nici el. ”


Notă: 5/5



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu